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작성자 adhj
작성일 2013-04-24 22:40:11 KST 조회 529
제목
데이비드 킴의 전언 (군심 밸런스 패치 예정)
Hello everyone~

We're currently thinking of trying out a couple changes just on a balance test map in a couple weeks or so. We're not looking to do any major changes because the game is in a fairly solid state but just wanted to give a heads up on our current thinking in order to get your feedback.

밸런스 패치 좀 하려는데 현재 황밸이라 별로 큰 패치 할 건 없음


Main thing we're hoping to address soon is the ling/muta strategy in ZvZ. We heard your feedback on changes such as Hydralisk AA damage increase, but we'd like to go smaller in changes if possible. For example, if we increase the +bio damage on Spore Crawlers, it would only affect the ZvZ matchup which is a very small change even if we go big on the +bio damage value.

현재 포커스는 저저전에서 링뮤탈 조합임. 참고로 히드라 공중 공격 상향은 좀 그래 차라리 포촉에 생체뎀을 추가해서 저저전에만 영향을 미치게 조정할 꺼


The hope here is to have more Infestors come into play in the mass Muta on Muta battles and/or bring the fight more so to the ground because it'll be more easily possible to stay on the ground due to less resources on defense needed to fend off Mutalisk attacks. 

저저전에서 감염충 좀 많이 썼으면 좋겠어


Of course ZvZ or any other matchup can change completely in the next weeks, but as of now we think this is the biggest issue in HotS. 

물론 타 종족전도 패치할 건데 일단은 저저전 조정이 제일 문제야


A few other things we're thinking on but are really not even close to final on are:
1. Oracle movement speed increase 
To really reward high skilled usage of Oracles. Even when air units are in play, it could be possible for the highest end players to perfectly use Oracles without losing them.

2. Burrow cost and/or research time down
Towards the beginning of HotS, early burrow attacks showed some decent potential but we never see it anymore. We thought this variety in opening especially on the Zerg that usually play a defensive early game was cool. So we're wondering how early game Zerg can evolve if we made early game attacks using burrow more effective. 

그밖에 대충 생각하는 게 몇 개 있음

1. 예언자 이속 상향
예언자가 이속이 느려서 자꾸 터짐

2. 잠복 비용과 업글 시간 단축 
잠복을 전략적으로 쓰는 모습을 보고 싶다


As always, nothing is final at this point, but just wanted to give an update on our current thoughts. Please let us know what you think and as always in a live game, we will definitely take our time to evaluate everything before making any moves.

이 중에 확정된 사항은 없음


-David Kim

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adhj (2013-04-24 22:40:23 KST)
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못 본 사람을 위해 올림
아이콘 부료선 (2013-04-24 22:41:26 KST)
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근데 왜 예언자가 느리다고 하는거지
아이콘 나나나티 (2013-04-24 22:42:35 KST)
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예언자 전혀 안느린데
이여자맛어떄 (2013-04-24 22:44:36 KST)
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진짜 맘에드는 패치 하나도없다
아이콘 lqlql (2013-04-24 22:46:26 KST)
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예언자 다루기에 익숙해진 플레이어가 예언자를 잡기위해 뽑은

뮤탈 , 불사조 , 바이킹에 너무 무력하게 잡히는걸 말하는것같네요.

높은 숙련도만 있으면 공중유닛을 만나더라도 죽지않고 살아갈수있게 만들 생각인듯.
아이콘 아그종족 (2013-04-24 22:47:45 KST)
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어쨋든 저그가 상향되긴 하겠군
아이콘 저그여왕타이쿤 (2013-04-24 22:47:59 KST)
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디케이는 뮤링싸움을 싫어하나보네
아이콘 언데드의황금기 (2013-04-24 22:48:55 KST)
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뮤링만 쓰니까 싫어하졈
아이콘 적당새 (2013-04-24 22:49:45 KST)
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예언자 프로게임에서 적절하게 잘 나오던데
아이콘 적당새 (2013-04-24 22:50:48 KST)
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뭐 하던 안하던 괜찮을거 같다
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