작성자 | ElonAlice_Kim | ||
---|---|---|---|
작성일 | 2010-11-28 02:07:50 KST | 조회 | 204 |
제목 |
이것좀 해석 부탁드립니다.
|
How does the Area of Control feature work?
An Area contains one and only one Control Point (it can be either a Town or a Fort).
When the Player captures a Control Point, the Player gets control over certain Mines and Dwellings in the Area, according to the following rules:
1. The Player gets control over all non-neutral Mines and Dwellings in the Area automatically.
2. Other Players Heroes can capture Mines or Dwellings in Player뭩 Area. These capturing Heroes, however, must stay at the entrance of the Building to own it. As soon as the Hero of another Player leaves the controlled building, it will be owned (controlled) by the Player again.
3. If there is an Area owned by a Player with a neutral Mine or Dwelling in it which is guarded by a neutral Army, and the Player kills this army, captures the Building and leaves it, the other Player (who controls the Area) will get control over the Building (he becomes the owner).
4. If an Area is neutral (the Control Point is neutral), captured Mines and Dwellings will not change back to neutral when left. They function like HoMM 1-5 Buildings until the Control Point is captured by any of the Players.
Benefits of controlling an Area
Controlling (owning) an Area has specific benefits:
1. Heroes of the owner spend less movement points when moving in the Area.
2. Some faction unique buildings will have effect in the Town뭩 Area.
Editor
Case 1: When a Mine or Dwelling is inside an Area without a Control Point, it is functioning like HoMM 1-5 Mines: whoever captures it will own it until another Player captures it. The Error Summary Window inside the Editor will warn the user about this.
Case 2: If there are two or more Control Points in an Area, it will be considered a highest priority error in the Error Summary Window inside the Editor, so the Map cannot be played.
Case 3: When there are no Areas set up on the scenario, the game functions like old HoMM 1-5 games: a Town, Fort, Mine or Dwelling will be owned by whoever captures it until another Player captures it. The Error Summary Window inside the Editor will warn the user about it. Also, it is possible that some parts of the Map contain Areas while other parts have no Areas at all.
어떻게 지역 컨트롤의 기능을 작동합니까?
지역 오직 하나의 컨트롤 포인트 (이것은 될 수 중 마을이나 요새)가 포함되어 있습니다.
플레이어가 컨트롤 포인트를 캡처하면, 플레이어는 다음 규칙에 따라, 특정 광산과 주거 지역의 제어 도착 :
1. 플레이어는 자동으로 주변에있는 모든 비 중성 광산과 주거 제어할 수옵니다.
2. 다른 플레이어 영웅 플레이어 뭩 지역의 광산이나 주거를 캡처할 수 있습니다. 이러한 캡처 영웅은, 그러나, 그것을 소유하는 건물의 입구에 숙박해야합니다. 마자 다른 플레이어의 영웅은 통제 건물을 단풍처럼, 또 (제어) 플레이어가 소유하고있을 것입니다.
3. 중립적인 광산이나 주거 안에서, 그리고 중립적인 군대가 지키고있는 플레이어가이 군대를 죽이고있는 플레이어의 소유 면적,있다면 건물 캡처하고 나뭇잎, 다른 플레이어는 (그 지역을 통제 WHO)에 얻을 것이다 빌딩 제어할 수 (자신이 소유자가됩니다.)
4. 지역 (제어 포인트는 중립입니다) 중립 경우, 캡처 광산과 주거는 중립 떠났을 때 다시 변경되지 않습니다. 그들은 HoMM처럼 컨트롤 포인트 때까지 1-5 건물은 플레이어 중 하나에 의해 캡처 기능.
지역 제어의 장점
통제가 (소유) 영역은 특정 장점이 있습니다 :
1. 소유자의 영웅이 지역에 이동 적게 운동 포인트를 보냅니다.
2. 일부 파벌 독특한 건물이 도시 뭩 지역에 영향을 미칠 것입니다.
편집자
사례 1 : 광산이나 주거가 통제 기준없이 지역 안에있는 경우, 그것은 HoMM 1-5 광산처럼 작동하는 것입니다 : 누구든 다른 플레이어가 그것을 캡처까지 그것을 소유합니다 캡처합니다. 편집기 내부 오류가 발생했습니다 요약 창 이것에 대해 사용자에게 경고합니다.
사례 2 : 지역에 두 개 이상의 컨트롤 포인트를있다면, 그것은 편집기 안에있는 오류 요약 창에서 가장 높은 우선 순위가 오류로 간주되므로지도 재생할 수 없습니다.
사례 3 : 시나리오에 설정된 지역이 때, 낡은 HoMM 1-5 게임처럼 게임 기능 : 도시, 요새, 광산이나 주거 다른 플레이어가 그것을 캡처까지를 캡처 누구가 소유하고있을 것입니다. 편집기 내부 오류가 발생했습니다 요약 창 그것에 대해 사용자에게 경고합니다. 또한, 다른 부분은 전혀 분야가있을 때,지도의 일부 지역을 포함하는 것은 가능한 일입니다.
구글번역기로 돌렸는데 다소 이해가 되지 않는 부분이 많네요.
스타2이야기 : 해불조합은 너무 쎈거같다
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
© PlayXP Inc. All Rights Reserved.