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작성일 2015-02-12 09:18:03 KST 조회 1,104
제목
요번 개발자 인터뷰!

1. 시즌2는 5개월

2. 탈라샤세트에 옵션을 변경예정. 아마 6세트효과가 변경되며 다음 패치에 이루어질짐.

3. 서큐버스 디버프는 내부 조정중.

4. 반지가 다양한 활용도가 부족하다는걸 인식. 뭔가 작업중이다.

5. 거래시스템은 내부적으로 논의가 많았지만 부작용이 더 크다고 생각되서 불가.

6. Clan trading would make you see your clan mates as utility, as a way to get items, instead of people to play with which is what clans should be about

('클랜원간의 거래는 게임하는 사람들이 대신해주는 부분이라 한번쯤 생각해보겠다' 라고 해석이 되서 긍정적이라고 판단했는데 부정적으로 판단하는 분들이 많네요.. 수정하겠습니다. 번역은 어렵군요 ㅠㅠ)

7. 카달라를 통해 세부적으로 도박할수 있게 나눌생각은 없다.

8. 어떠한 DPS 미터기도 없다.

9. Upcoming Sets and Legendaries might make single-target skills more viable, e.g. the Monk's Dashing Strike set was reworked to do this (수도사 Dashing Strike set 조정했다는데 수도사는 안키워서 정확한건 모르겠네요)

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Seasons
Seasons should bring a sense of community, like watching your favorite streamer push Greater Rifts on a new character
시즌은 당신이 좋아하는 스트리머가 새로운 캐릭터로 대균열을 뚫는것을 지켜보는것처럼 공동체 의식을 가져야한다 (뭔소리지이게..)
Season 2 will focus less on levelling speed, because of the "clever use of game mechanics" we've seen in the past
게임 시스템을 이용해서 파워레벨링하는거 잘 지켜봤으니 시즌2에선 그런거없이 평준화하는것에 초점을 둘것
The Pylon, GR layout, and density changes should help Season 2 and make GR success feel left dependent on RNG
수정탑, 대균열 구조, 밀집도등을 수정했으니 시즌2때는 대균열 성공 확률이 좀 덜 랜덤해질것
Future Seasons should be shorter than 5 months
시즌은 이제 5개월 미만으로 유지
The patch cycle will have an impact on Season length. New content patches will likely only happen in the breaks between Seasons
패치 주기가 시즌 길이에 영향을 미칠것 새로운 컨텐츠 패치는 시즌 종료 와 시작 사이에만 적용
Conquests should help diversify the gameplay experience and offer something for all types of players
정벌업적은 다양한 게임플레이 경험을 도울수 있어야하고 모든 플레이어에게 제공되어야한다
Wyatt worries that there might be too much focus on Greater Rifts and less on simply enjoying your own progress, so the game should acknowledge your accomplishments more
와이엇챙은 대균열에만 너무 많은 초점을 두어서 게임을 즐기지 못하는것에대해 우려한다.
The best GR group composition does change over the duration of a Season since balance is in flux
밸런스는 유동적이어서 최고의 대균열 파티 조합은 시즌이 얼마나 지속되는지에 따라 바뀐다
(응? 맞나이거 ?)
Making the Legendary Gems Season-exclusive was done to make Seasons more appealing
시즌이 더 매력적일수 있게 시즌전용 전설보석을 만들었다
The team is pretty happy with how much use the Season 1 exclusive items have seen so far
시즌1 아이템에 어느정도는 만족중이라는듯
Gameplay changes for future Seasons are still being discussed. What if you couldn't heal at all? Such Seasons would be much shorter, though.
추후 게임플레이 변경사항은 꾸준히 논의되고있다
Other
A hotfix for the "Talk to Alaric" quest (which was used to powerlevel) is being worked on
알라릭에게 말하기? 퀘스트 파워레벨링 관련으로 핫픽스 작업중
The Ancient Items idea started when Travis had all the gear he wanted 2 weeks into the season, so they wanted to create something else players with the best Legendaries could still strive for
고대아이템은 트래비스가 시즌에서 모든 템을 2주만에 다 먹어버리고나선 자기처럼 뭔가 새로운 전설을 얻기위하는 사람들을 위해 아이디어를 냄
There used to be a tiered Ancient items system but it didn't provide for much additional benefits while having too much unnecessary complexity
너무 복잡해질수 있기때문에 tiered 고대 아이템 시스템이 있지만 많은 추가 혜택을 주지는 않는다
-> .. 뭔소리지
Diablo should be a game that you play until you reach a certain personal goal, then put it aside for a while and come back to later, for example for the next Season
디아블로는 자기만족할 정도로 즐기고 잠시 쉬다가 복귀하면 되는 게임이다.(목표가 그렇다) 예를들어서 새로운 시즌 시작에 맞춰서 복귀한다던가 말이지
The new sets we were shown at Blizzcon are still being tweaked but the main theme should stay the same
블리즈컨에서 공개했던 신셋트는 여전히 변경중이다. 하지만 메인 테마(예를들어서 야만껀 휠윈드용셋트) 는 유지중
Autopickup for crafting materials and gems would disconnect people from what they're getting and maybe not even noticing that they picked them up, though they agree that it is annyoing to pick them up individually
재료 자동루팅은 사람들로하여금 그들이 무엇을 얻었는지 알아차리지 못하게만든다. (요약하자면 이런말인듯).
The Ring that rotates between elemental bonuses (the idea from the Blizzcon Workshop) is already usable in the internal build
블리즈컨 전설워크샵에서 논의됐던 속성보너스 반지는 내부빌드로 테스트중임
The Tal'Rasha set will get new pieces and a 6-piece bonus to become viable in a future patch. The same applies for all other classic Diablo class sets
탈라샤셋은 추후 패치로 6셋이 될것. 오리지날셋들 다른것도 다 마찬가지(ex 나탈랴, 인나 등)
Legendary items and Sets are what will provide build diversity in the future as they are being expanded upon
전설이랑 셋트아이템들은 빌드에 다양성을 제공하게 될것
The Sunwuko set was changed because spamming a Mantra to deal damage felt bad and the repetitiveness could become physically painful
손오공셋은 진언이 반복적으로 스패밍되는형식이 육체적으로 고통스럽기[?] 때문에 변경되었다
뭐 그니까 진언난타로 딜하는게 안쓰러웠단 소리인듯 [..]
Adventure Mode/Bounties burn people out later in the Season because farming a RoRG becomes too repetitive, which is something that's being looked into
왕실 파밍때매 시즌 후반에도 지겹게 현상금을 돌아야하는상황때문에 고민중이다
The team is happy with the performance of 2-handed weapons vs. dualwield, they don't need to be perfectly balanced
쌍수랑 양손무기 밸런싱에 만족함, 그둘은 완벽하게 균형을 맞출 필요가 없다
The goal is to put Legendary powers on all items, Mighty Weapons have not seen a lot of love until now because items which everyone can use were deemed more important
목표는 모든 아이템에 특수 능력을 주는것, 거대무기는 좀 사랑받지 못했는데 이건 모든 클래스가 쓸수있는 아이템을 수정하는게 우선순위라 그러함
There's no Fire Legendary Gem because fire is already the element with the most support from other items
전설보석중에 화염데미지보석이 없는건, 안그래도 쎄니까
Instead of reworking skills, the team wants to focus on making them viable via new Legendary items
스킬 밸런싱보단, 각 스킬들에 특화된 아이템을 만들려고하는중
The Nemesis system will likely not be coming to PC in the near future
네메시스시스템(콘솔) 은 pc판으로 오려면 멀었음
GR Trials are still being looked into, one reason they're really useful is finding the right GR tier in public games
시험균열을 여전히 고민중, 이유중 하나가 시험균열이 공개게임에서 적당한 단계의 대균열을 찾는데 유용하기때문?
(공개게임을 안가봐서.. 뭔말인지 잘;)
Succubus debuffs have been reworked in an internal build
서큐버스디버프 내부빌드에서 수정작업중
Builds using legacy items are fine, the only problem is that some players have no way of accessing their play style. Maybe new items which allow for the same play style will be added to make them accessible
오리템이용한 빌드는 상관없다(ex 생구), 한가지문제가있다면 그 템이 없는 유저가 같은 플레이를 할수가 없다는것인데. 아마 새로운 아이템으로 같은 플레이를 할수 있도록 할듯
The Blood Shard cap is in place to make new players figure out how to use them as well as for experienced players to not defer the reward from it for an unlimited amount of time. The issue is brought up every week in the meetings and thus frequently discussed. There might be a way to increase the cap in the future but no details yet
지난번에 한 얘기대로 파편 500개 제한은 신규유저를 위함인데 이에대해선 자주 매주 논의된다. 나중에 이 제한을 늘려줄듯 싶지만 아직 어떻게 늘릴수 있을거라고 확실하게 알려줄순 없다
Using Rend as a WW Barb should feel like a moment of weakness, that's intended as it should change up gameplay a bit
휠윈드 도중에 분쇄사용하면 멈추는거 의도된 거긴 한데 조금 손봐줄 예정
No higher difficulties are planned right now as that might make regular Rifts and GR rather similar, but it's not out of the question
당장은 고행7이상의 단계는 생각이 없다(대균열이 있기때문에)
Forgotten Souls being sparse for fresh characters and abundant for well geared characters is something that's being looked into
잊영이 템없을땐 모자라고 템좋을땐 넘쳐나는것에대해 해결방안 모색중
Lack of diversity in rings is something that's acknowledged and rings that are as strong as Unity/SoJ/RoRG are being worked on
반지 다양성이 없는것을 알고있기에 다른 반지 상향하려고 생각중
Focus and Restraint will be improved, but not in the near future
집중/자제 상향될것. 하지만 가까운시일내에는 아님
The traditional trade system was talked about a lot internally but the negative side effects (item selling sites, shortcircuiting the reward loop) seemed to outweigh the benefits
거래 시스템 관련 이야기로 부작용이 더 많아서 ㄴㄴ
Clan trading would make you see your clan mates as utility, as a way to get items, instead of people to play with which is what clans should be about
클랜간에만 거래되는건 어떠냐는 질문에 대한 대답으로 클랜 사람들을 파밍을위한 도구처럼 생각하게 될수 있다고함
Kadala will probably not give you the option to specifically gamble for weapon types because you should be getting other items on the way which might not be what you want but still something you'd give a try
카달라 특정템 겜블은 제공되지 않을것
Upcoming Sets and Legendaries might make single-target skills more viable, e.g. the Monk's Dashing Strike set was reworked to do this (it's now very different from what was showed at Blizzcon)
앞으로 있을 셋트와 전설템 수정은 단일타겟 스킬 변경에 초점을 둠. 예를들어서 진격타 셋(블리즈컨에서 보여준거랑 또 다르게 바뀜)
Activities on a clan basis are an option for the future but clans should remain optional and such activities are currently low priority
클랜은 어디까지나 옵션으로 남아야한다.
The Helltooth Set is still being worked on
지옥니셋은 여전히 작업중
No DPS meter
DPS미터 ㄴㄴ
No plans for more 2-piece sets
2셋템 더이상 안나옴
Having support roles in GR groups is fine as long as they're still fun and challenging to play
대균열에서 특정 직업군이 서폿을 담당하는거(ex 부두 매즈)는 플레이하는 사람이 즐기고만 있다면 상관없음
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