playXP

서브 메뉴

Page. 1 / 294 [내 메뉴에 추가]
글쓰기
작성자 아이콘 중복된아이디
작성일 2014-12-24 13:57:25 KST 조회 1,285
제목
운영자들의 토론방송 내용
The build which was used (방송에서) 사용되어진 빌드
  • The build's theme is lighting and generally blue colors.
    빌드의 주제는 푸른색상과 빛 -> 즉, 번개속성 위주
  • It originally used 4P Natalya's and 4P Shadow's Mantle.
    기존에 사용되어졌던 나탈4세트와 어둠4세트
  • Focus is on survivability and Strafe
    악마사냥꾼 생존과 '난사' 스킬에 중점
Possible future changes (차 후에 바뀔 수 있는것들)
  • Possible Legendary Power: Strafe now pierces.
    가능한 전설 능력 : 난사가 관통합니다.
    • This would change up gameplay as you'd want to line up enemies to hit as many as you can with each bolt.
      이러한 변화는 플레이어가 줄지어있는 적들에게 한 번에 많은적을 칠 수 있게 될 것이다.
  • Storm Armor doesn't scale well with items currently and Ice Armor isn't as universally useful as Energy Armor. 
    천둥갑옷이 아이템의 능력에 비례해서 주는 효과가 별로다. 그리고 얼음갑옷이 마력갑옷 만큼 유용하지못하다.
    • These two might get buffed or have a Legendary that influences them in the future.
      언급한 두 개(천둥갑옷과 얼음갑옷)는 버프되거나 아이템으로 상향 할 수도 있다.
  • Rift Guardian Health and Damage is still being normalized, health might be a bit (~20%) too high on average now.
    균열 수호자의 체력과 피해량은 정상화 되어가고 있음. 지금 대체로 체력이 조금 많이 높을수도 있다.(20%정도)
The Vanilla Class Sets will get changes in 2.2 on top of the 3 new Sets.
(오리지널때 있던 세트아이템들이 2.2에서 변경될 예정, 신세트 경향에 맞추어서 (6옵이 추가되는 등, 아래는 예시))
  • Natalya's (나탈랴 세트)
    • 4P idea: Rain of Vengeance deals more damage
      복수의비로 주는 피해가 증가
    • 6P idea: Whenever you cast a generator or Spender, reduce your CD of  Rain of Vengeance by 2 seconds
      악마사냥꾼이 증오생성기나 증오소모기를 사용할때, '복수의 비' 의 재사용 대기시간을 2초 줄인다.
    • Off Piece Set: Whenever your  Rain of Vengeance is active, you gain ~200% additional damage.
      (위 옵션들 대신에 대체될 수도 있는 옵션) 
      복수의 비가 내리고 있을때, 악마사냥꾼이 주는 피해가 200% 증가합니다. 
    • The current idea is for it to work best with the Rain of Vengeance Lightning Rune.
      현재의 아이디어는 복수의 비 - 번개속성 룬과 잘 맞다.
  • Zunimassa's (주니마사 세트)
    • Basic idea: Pet-based. However, Pets hitting harder and faster is already on other items
      기초 아이디어 : 소환물 , 그러나 소환물의 공격이 강해지거나 빨라지는 것은 이미 다른 아이템에 있다.
    • One angle: Sacrifice for Fetishes?
      하나의 관점 : 우상족을 위한 희생? 
  • Immortal King's (불멸왕 세트)
    • Still trying to find focus: Maybe Hammer of the Ancients or Seismic Slam?
      여전히 중점(컨셉)을 찾기위해 시도 중..아마도 '선조의망치'나 '대지강타' 정도?
PTR Specific (PTR 부분)
  • M6 Turret Range may currently be a bit too far and will be looked into
    습격6세트 자동쇠뇌 사거리가 조금 긴 것 같은데? 조금 지켜볼 것.

  • The PTR M6 increasing Sentry damage was a bug and was removed.
    PTR에서 습격6세트 데미지가 강했던 것은 버그였고 현재 수정됨
    • The reason it wasn't designed this way is that it made your character weaker compared to your Sentries, while your character should be the source of the power.
      이유는 자동쇠뇌가 캐릭터보다 강하게 디자인 되지 않았기 때문

  • Goblins should not appear in GR on PTR as they do now. This will be hotfixed soon.
    PTR 대균열에서 고블린이 나오긴 하는데 곧 안나오도록 핫픽스 할 것이다.

  • On Nightstalker changes (어둠추적자의 변화에 대해서)
    • The old Nightstalker had the same problem as Critical Mass did for Wizard.
      이전의 어둠추적자는 오리지널 마법사 패시브 '극대화반응' 과 같은 문제를 일으켰다.
    • It basically removed all challenge since it allowed for permanent immunity from Smoke Screen.
      무한연막으로 인한 무한 면역이 가능해진 이후에 기본적으로 모든 도전이 사라졌다고 본다. 
Misc (기타)
  • Being able to upgrade current items to Ancient items would mean that you don't care about future drops, which isn't great.
    기존 아이템을 고대아이템으로 업그레이드 한다는 것은 플레이어가 추후에 주워서 쓸 생각을 안해도 된다는 것이다. 그런데 그것은 좋지않아.
      
  • New Legendary Gems might go in other slots, it's just a matter of where they make most sense.
    새로나온 전설보석들을 다른 곳에 박을 수 있을거야.

  • Ramaladni's for other slots isn't as necessary for weapons and thus may or may not happen.
    라말라드니가 다른 슬롯에 사용되는게 무기에 사용되는것 처럼 필수적이지 않아. 그러므로 라말라드니가 다른 슬롯에 사용되는것을 적용 할 수도 있고.. 안할 수도 있다.

  • Sentry Timer has been thought about but it seems to clutter up the AI more than it does good.
    자동쇠뇌 타이머가 좋은점보다는 인공지능을 어지럽히는 등, 안 좋은게 많은 것 같다.

  • The Blood Shard cap exists because new players would hold them until they can't pick up any more and only then try to find a way to spend them.
    핏빛파편 수량 500로 정한이유는 신규유저가 사냥하다가 500개가 되어 더 이상 못 모을 때 어디에 사용해야하는지 찾게하기 위함이다.

  • The new Revive at Corpse on PTR does not just reduce your Rift timer becuase of group play and it punishing the group for one person's death.
    PTR 시체에서 부활은 개인 플레이어의 균열 클리어 속도를 줄이는 것만은 아니다. 파티에서 한 사람이 죽음으로서 여러명이 피해를 보기도 함.

  • Conduit might be a bit too weak on PTR right now, and its damage might get looked at again.
    도관이 현재 PTR에서 약한것 같기도 해. 조금 더 지켜봐야 할 듯.

  • Originally, patch 2.1.2 was supposed to be out this week, but if things went wrong there wouldn't be anyone in the office to fix it due to the holidays.
    원래 2.1.2 패치는 이번 주에 하려고 했는데, 패치했다가 잘못되면 휴가중에 수습하기 곤란해서 휴가 끝나고 하기로 했다.

  • Play Your Way will probably not return before the next patch.
    Play Your Way(방송이름) 는 아마 다음패치전까지는 방송되지 않을 것이다. (패치 이후에 방송)

  • Also, there was an ominous announcement of an announcement by Nevalistis. No idea what it's going to be yet!
    커뮤니티 매니저 Navalisits 가 불길한 말을 한 적이 있는데, 그 것 아직 확정 된 것은 아니다.

지속적인 허위 신고시 신고자가 제재를 받을 수 있습니다.
신고 사유를 입력하십시오:

발도장 찍기
아이콘 Rasias (2014-12-24 22:26:31 KST)
0↑ ↓0
센스 이미지를 등록해 주세요
나탈6셋 셋다 별로인거 같은데
댓글을 등록하려면 로그인 하셔야 합니다. 로그인 하시려면 [여기]를 클릭하십시오.
롤토체스 TFT - 롤체지지 LoLCHESS.GG
소환사의 협곡부터 칼바람, 우르프까지 - 포로지지 PORO.GG
배그 전적검색은 닥지지(DAK.GG)에서 가능합니다
  • (주)플레이엑스피
  • 대표: 윤석재
  • 사업자등록번호: 406-86-00726

© PlayXP Inc. All Rights Reserved.