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작성자 아이콘 BacardiGold
작성일 2015-08-01 11:54:21 KST 조회 518
제목
차관너프는 공홈댓글에 바람직해보이는 대안이 있음
소환시간단축을 관문이 아니라 넥서스로해서 적어도 본진정도크기는 커버되게해달라는의견인데 그게 기지마다 관문하나씩 강제당하는거보다 좋은생각같음. 올인억제도 150더 투자하는것보다 400투자하는게 훨씬부담스럽고.

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아이콘 [휴가]메카닉 (2015-08-01 11:55:31 KST)
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공홈유저들 피드백중에서 몇가지 문장이 잘모르겠는게 있는데 혹시 번역가능하신가요?ㄷ
BacardiGold (2015-08-01 11:56:46 KST)
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어떤거요?
아이콘 [휴가]메카닉 (2015-08-01 11:57:23 KST)
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ㄴ덧글로 붙여도 될까요?
아이콘 [휴가]메카닉 (2015-08-01 11:57:43 KST)
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@ people in this thread foaming at the mouth at the thought of removing macro mechanics.

You are simply upset because you are emotionally invested in keeping macro mechanics because you believe that clicking a button every 45 seconds separates you from the rest of the player base and makes you feel "superior" to it.

You are unwilling to look in a different direction because of the amount of time you invested into hitting that button every 45 seconds.

LoV is a much faster game than HOTS and Macro Mechanics don't add anything to the game. Its just something you have to do or else your going to lose the game.

I think we need to move away from that frame of mind in Legacy, and switch to a unit interaction mentality. A good player will not get supply blocked, build production buildings at the right time, and use his units better than a bad player.

I also love how Blizzard is moving away from a "hard counter" model. The nerfs to Marauders, Immortals, Colosi, Mines etc gets rid of hard counters in starcraft, and armies melting in a second and allow you to actually micro out of an unfavorable position and turn a losing game into a winning one.

I think this is what we need, more unit interactions and opportunities to micro armies, instead of games of who can race to 200/200 the fastest and then f2 a move to victory.

[영타 → 한타 자동 변환]
샤네이드 (2015-08-01 11:58:39 KST)
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연결체도 차관 효과를 내도록 추가하면 어떰?
BacardiGold (2015-08-01 12:09:41 KST)
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@ people in this thread foaming at the mouth at the thought of removing macro mechanics.
여기 댓글다는사람들은 매크로메카닉을 삭제하려는거에 거품물고있는데 그건 그냥 니들이 45초에 한번씩 버튼누르는게 딴사람들보다 잘한다고 자뻑할수있게해줘서야.
니네가 이 변화에대해 부정적인거는 그냥 45초에 한번씩 버튼누르는거에 추억보정이 생겨서그런거고. 공유는 군심보다 훨씬더 양상이 빠른 게임이고 현 매크로시스템은 그냥 하지않으면 게임을 지게하는요소일 뿐이야. 우리는 그런 매크로시스템에서 눈을 돌려야되고 그것보단 잘하는 유저는 인구수안막히고,제때제때 유닛을뽑고 컨을 잘해야되는거에대해 더 집중해야되.
그리고 요즘 블리자드가 하드카운터 시스템에서 멀어지고있는것도 좋은소식이고. 불곰이나 멸자나 거신 그리고 지뢰처럼 특정유닛하드카운터하는 유닛은 없애서 순삭전투는 없어져야되고 그로인해 컨여지가생겨서 불리한전투는 게임이 터지기전에 피하고 그상황에서 역전이 나올수있어야돼.
내생각엔 이변화는 딱 공유가 필요하던거야. 유닛간 전투랑 컨할 여부가 늘어나고 200채워서 f2누르고 시밤쾅 이겼다하는 전투는 적어지고.

얘 저그한판도 안해본애일듯?
아이콘 [휴가]메카닉 (2015-08-01 12:35:56 KST)
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ㄴㄳ ㄳ
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